Strategic Key Account Manager
Canon
Switzerland
vor 4 Tg.

Aufgabenprofil und Zusammenfassung der Stelle

This is a unique opportunity for you to step in as Strategic Key Account Manager in a company with a bright future. You are in charge of Canon’s profitable growth among the leading accounts in Switzerland, customers or prospects.

Was Sie erwartet

  • Bei Canon erhalten Sie die Unterstützung für Ihre berufliche Entwicklung, die sie benötigen, um Ihre Rolle bei uns bestmöglich auszufüllen;
  • von Menschen, die Ihre Ambitionen teilen. Dabei ist uns wichtig, dass Sie die Freiheit haben Neues auszuprobieren, Ihre Perspektive einzubringen und im Team Wissen offen auszutauschen.

    Development, conclusion and implementation of major deals across top companies in Switzerland, building long-term relationships.

    Wen wir suchen

    Wir suchen Menschen, die durch beziehungsstarke Zusammenarbeit das Außergewöhnliche erreichen, die den Mut haben Neues auszuprobieren, Chancen zu ergreifen und die Welt aus der Perspektive unserer Kunden betrachten.

    Kreative und lösungsorientierte Personen wie Sie, stellen sicher, dass Canon immer einen Schritt voraus ist.

  • Overall responsibility for assigned accounts for the complete Canon business portfolio
  • Budget and forecasting responsibility for assigned customers in terms of sales,
  • profit and orders

  • Strategic account planning and alignment with Canon Europe & other business units
  • Active Opportunities Pipeline Management, from short to long term
  • Business Development with prospects
  • Efficient and successful negotiation across complex decision-making units and
  • buying cycles

  • Ensuring a high level of customer satisfaction of customers
  • Maintaining strong business relationships on D / C-Level
  • Ihr Profil

  • Higher education in business administration
  • Min. 10 years of experience as Key Account Manager, preferably with large accounts
  • Expertise in strategic account planning
  • Experience in dealing with complex (international) customers, projects and sales cycles
  • At ease in large matrix organizations
  • Track record on D / C-Level engagement
  • Awareness of customers’ industries news & challenges
  • Broad knowledge & experience in the field of IT, ideally in document management solutions
  • print or digital)

  • Natural leader, able to lead virtual internal / external teams
  • Fluent in German and English. French is a plus
  • Consultancy-oriented and sales-boosting negotiator
  • Excellent soft-presentation skills; at ease with numbers & able to make things happen
  • Comfortable in driving superior performance in a dynamic environment
  • Positive attitude, customer-centric, problem-solver, team player & hard worker
  • Weitere Informationen

    Nani Nold, Senior HR Business Partner

    8304 Wallisellen

    Canon bereichert Leben und Unternehmen auf unvergleichbare Art und Weise. Gestalten Sie gemeinsam mit uns die Zukunft eines erfolgreichen, starken und ambitionierten Unternehmens, in dem wertschätzende Zusammenarbeit und gegenseitiger Respekt an erster Stelle stehen.

    Erwarten und erreichen Sie das Außergewöhnliche mit dem weltbesten Imaging Unternehmen.

    Expect the Exceptional.

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